söndag 3 april 2016

Veckans veckoportföljsköp v.13

Då har ännu en vecka gått och jag fortsätter med experiment med veckovisa köp till vår Veckoportfölj. En portfölj jag startat på Avanza med deras Mini-courtage. Detta är ett experiment jag har bestämt mig för att hålla mig till under hela 2015 och sedan utvärdera hur det gick.


Ett gott besked från Swedbank kom i veckan. Anders Sundström lämnar Swedbank. Jag vet själv inte hur mycket skada han gjort banken men av att tyda gemene mans uppfattning så är väl han roten till allt ont inom bankvärlden i princip :D. Detta ser jag som ett gott tecken framåt för Swedbank. Ut med det dåliga och in med nytt bättre folk. Den höga direktavkastningen skadar ju inte heller. I detta köp återinvesterades även Castellums (147:-) och SHBs (107:-) utdelningar i veckoportföljen.

Veckornas köp sammanfattat
  • Swedbank: 4 aktier för 174,70:-/aktie --- YOC 6,12%
Totala summan för köpen (inkl courtage) blev 701,00 SEK och ger oss 42,80 SEK extra i årlig utdelning.

Inköpstillfällen för Swedbank

En av aktierna jag har högst GAV i i veckoportföljen och köpen har varit
ganska frekventa när kursen kommit ner.

Fördelningen i veckoportföljen för tillfället

Swedbank står nu för 14% av portföljen och är för tillfället största innehavet

Utveckling mot jämförelseindex denna vecka



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar