söndag 30 augusti 2015

Veckans Veckoportföljsköp v.35

Då har ännu en vecka gått och jag fortsätter med experiment med veckovisa köp till vår Veckoportfölj. En portfölj jag startat på Avanza med deras Mini-courtage. Detta är ett experiment jag har bestämt mig för att hålla mig till under hela 2015 och sedan utvärdera hur det gick.


Denna veckan så tror jag inte det undgick någon att det var väldigt volatilt. I början av veckan backade börserna rejält och när Atlas Copco kom ända ner under 190:- så var det ett självklart val att jag skulle öka innehavet i Veckoportföljen. Atlas Copco backade så pass mycket att vid köptillfället låg den 14% under mitt GAV.

Veckornas köp sammanfattat
  • Atlas Copco: 4 aktier för 188,50 SEK/aktie --- YOC 3,18%
Totala summan för köpen (inkl courtage) blev 756,00 SEK och ger oss 24,00 SEK extra i årlig utdelning.

Inköpstillfällen för Atlas Copco



Fördelningen i veckoportföljen för tillfället


Utveckling mot jämförelseindex denna vecka

Fullkomligt krossad mot index denna veckan tyvärr :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar