fredag 25 september 2015

Veckans Veckoportföljsköp v.39

Då har ännu en vecka gått och jag fortsätter med experiment med veckovisa köp till vår Veckoportfölj. En portfölj jag startat på Avanza med deras Mini-courtage. Detta är ett experiment jag har bestämt mig för att hålla mig till under hela 2015 och sedan utvärdera hur det gick.


Efter fortsatt fall inom verkstadsindustrin så fortsätter jag att snitta ner mig. Jag köpte denna veckan Atlas Copco. Flertalet bolag har ju backat det senaste och har funderingar på både TeliaSonera och Swedbank inför kommande vecka för att öka utdelningskronorna. Telia yieldar nästan 7% vid 45:- vilket är svårt att motstå men vi får se om jag kan motstå verkstad nästa vecka.

Veckornas köp sammanfattat
  • Atlas Copco: 6 aktier för 185,20 SEK/aktie --- YOC 3,23%
Totala summan för köpen (inkl courtage) blev 1114,00 SEK och ger oss 36,00 SEK extra i årlig utdelning.

Inköpstillfällen för Atlas Copco

Jag har efter snart ett år som Avanzakund hittat denna funktionen för att se
sina köptillfällen. Bättre sent än aldrig :D


Fördelningen i veckoportföljen för tillfället

Jag har under veckan sålt ut Cloetta från Veckoportföljen då jag inte anser
att den passar in här. Med pengarna jag fick från den fösäljningen la jag på
en extra Atlas Copco aktie och Atlas står nu för hela 24% av
Veckoportföljen.


Utveckling mot jämförelseindex denna vecka


Denna veckan var den sämsta veckan för Veckoportföljen sedan starten i januari
men jag hoppas min stora viktning mot verkstad i framtiden kommer generera
en större uppgång än index.

2 kommentarer:

  1. Hey!

    Var har du hittat funktionen när du kan se dina köptillfällen? Jag har inte hittat den? Den kan ju vara riktigt kul att ha i framtiden! Var ser jag den?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om du går in på en aktie du äger så du får fram diagrammet. Där finns en flik som heter "Händelser". Tryck där så kan du välja "mina transaktioner" så får du fram dina köp och säljtillfällen :)

      Radera