söndag 6 mars 2016

Februarirapport

Aktiviteten här på bloggen har ju varit under all kritik de senaste halvåret så tänkte att jag skulle försöka rycka upp mig lite i alla fall. Lite månadsuppföljning för våra utdelningar borde jag ju absolut hinna med och det är väl det som är det viktiga för mig som utdelningsinvesterare.

Utdelningar för februari

  • AT&T - 209:-
  • P&G - 72:-
  • HCP - 141:-
Totalt bjöd februari på 421:- i utdelning vilket är en ökning på 45% från förra årets februariutdelning som var 290:-. Även om själva summan är väldigt liten så är ökningen YOY riktigt grym! Vilken arbetsgivare höjer din lön med 45% över en enskild månad liksom? :D

Totalt utdelat från bolagen sedan jag initierat position är följande:
  • AT&T - 921:-
  • P&G - 146:-
  • HCP - 233:-
Totalt 1 300:- i utdelningar från dessa tre bolag sedan starten 2015.

Här nedan följer lite statistik för utdelningarna sedan starten

Här ser vi att utdelningarna i januari även i år uteblev tyvärr men desto mer i
februari jämfört med 2015.

Här är de ackumulerade utdelningarna sedan starten och de är nu uppe i
totalt 16 526:-.

Utdelningen per kalenderdag ger är hittills i år 1,15:-. Slutsiffran för året
förväntas landa på 45:-/kalenderdag.

4 kommentarer:

  1. Kul att det går i rätt riktning med utdelningarna!

    Jag själv väntar ännu på min första månad med utdelningar som överstiger 100kr, men när mars är slut kommer detta vara uppnått :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Underbart kul att höra! Sakta men säkert kommer utdelningarna växa även för dig :)

      Radera
  2. Get all your favorite alcoholic drinks at Duty Free Depot!

    All the popular brand name drinks for unbeatable low price tags.

    SvaraRadera
  3. QUANTUM BINARY SIGNALS

    Professional trading signals sent to your mobile phone daily.

    Start following our signals NOW & make up to 270% a day.

    SvaraRadera