fredag 4 mars 2016

Veckans Veckoportföljsköp v.9

Då har ännu en vecka gått och jag fortsätter med experiment med veckovisa köp till vår Veckoportfölj. En portfölj jag startat på Avanza med deras Mini-courtage. Detta är ett experiment jag har bestämt mig för att hålla mig till under hela 2015 och sedan utvärdera hur det gick.


Nu när börsen gjort en liten vändning och påbörjar en resa uppåt igen så har jag bestämt mig för att halvera veckosparandet till ca 500:- tills vi vänder neråt igen. Denna veckan föll valet på Handelsbanken som är ett av det bolag som delar ut först under året. Tanken är då att ta pengarna från den utdelningen och slänga in i ett bolag som ännu inte haft sin x-date för utdelning och på det sättet öka ränta-på-ränta-effekten. Lite naivt och amatörmässigt men detta är ju en portfölj att experimentera med så då blir det lite sånt här :)

Veckornas köp sammanfattat
  • Handelsbanken A: 5 aktier för 107,90:-/aktie --- YOC 5,56%
Totala summan för köpen (inkl courtage) blev 541,00 SEK och ger oss 30,00 SEK extra i årlig utdelning.

Inköpstillfällen för Handelsbanken A



Fördelningen i veckoportföljen för tillfället


Utveckling mot jämförelseindex denna vecka


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar