lördag 19 mars 2016

Veckans Veckoportföljsköp v. 10 & 11

Då har ännu en vecka gått och jag fortsätter med experiment med veckovisa köp till vår Veckoportfölj. En portfölj jag startat på Avanza med deras Mini-courtage. Detta är ett experiment jag har bestämt mig för att hålla mig till under hela 2015 och sedan utvärdera hur det gick.


Med mycket att göra och resande hit och dit så har jag helt enkelt prioriterat bort veckoköpsinläggen. Därför kommer istället här veckoköpen för både vecka 10 och 11.
Under vecka 10 passade jag på att sänka mitt GAV i Industrivärden som är väldigt högt. Med sänkt utdelning så blev min YOC på köpet ganska lågt.
Denna veckans köp föll dock på högutdelande Nordea. Jag passade på innan x-dagen och får några kronor extra från bolaget nästa vecka :)

Veckornas köp sammanfattat
  • Industrivärden C: 4 aktier för 135,30:-/aktie --- YOC 3,69%
  • Nordea: 6 st för 86,45:-/aktie --- YOC 6,82%
Totala summan för köpen (inkl courtage) blev 1 059,00 SEK och ger oss 55,52 SEK extra i årlig utdelning.

Inköpstillfällen för Industrivärden C


Inköpstillfällen för Nordea



Fördelningen i veckoportföljen för tillfället


Utveckling mot jämförelseindex denna vecka


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar