söndag 14 juni 2015

Veckans Veckoportföljsköp v.24

Då har ännu en vecka gått och jag fortsätter med experiment med veckovisa köp till vår Veckoportfölj. En portfölj jag startat på Avanza med deras Mini-courtage. Detta är ett experiment jag har bestämt mig för att hålla mig till under hela 2015 och sedan utvärdera hur det gick.


Denna veckan var det en aktie som backade lite mer än övriga i Veckoportföljen. Denna aktie var Atlas Copco vilket fick mig att känna att detta var det klara köpet denna veckan. Kronförstärkningen ihop med lite grekoro känns som en anledning till nedgången i verkstad för tillfället. Efter mitt köp backade den ytterligare under veckan så mitt köp kan anses dyrt men vad ska man göra? Jag kan inte se in i framtiden direkt :).

Veckans köp sammanfattat
  • Atlas Copco: 3 aktier för 221,00 SEK/aktie --- YOC 2,71%
Totala summan för köpen (inkl courtage) blev 665 SEK och ger oss 18,00 SEK extra i årlig utdelning.

Inköpstillfällen för Atlas Copco


Fördelningen i veckoportföljen för tillfället


Utveckling för veckoportföljen


Utveckling mot jämförelseindex denna vecka

Ännu en vecka som präglas av nedgång och ännu en vecka då Veckoportföljen
får se sig besegrad av index.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar