måndag 22 juni 2015

Veckans Veckoportföljsköp v.25

Då har ännu en vecka gått och jag fortsätter med experiment med veckovisa köp till vår Veckoportfölj. En portfölj jag startat på Avanza med deras Mini-courtage. Detta är ett experiment jag har bestämt mig för att hålla mig till under hela 2015 och sedan utvärdera hur det gick.


Under en vecka som präglats av nedgång så hade jag faktsikt svårt att bestämma mig för vilken aktie jag skulle köpa till Veckoportföljen men när NCC för första gången på länge kom ner på köpvärda nivåer så kände jag att jag var tvungen att slå till. Med en jämn ström med ordrar som kommer in och ett väldigt byggvänligt klimat som vi har här i Sverige så tycker jag att NCC med sin höga direktavkastning är bästa alternativet.

Veckans köp sammanfattat
  • NCC: 3 aktier för 244,60 SEK/aktie --- YOC 4,90%
Totala summan för köpen (inkl courtage) blev 733,80 SEK och ger oss 36,00 SEK extra i årlig utdelning.

Inköpstillfällen för NCC


Fördelningen i veckoportföljen för tillfället


Utveckling för veckoportföljen



Utveckling mot jämförelseindex denna vecka

Denna vecka gick Veckoportföljen +/- 0 mot jämförelseindexet. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar