fredag 26 juni 2015

Veckans Veckoportföljsköp v.26

Då har ännu en vecka gått och jag fortsätter med experiment med veckovisa köp till vår Veckoportfölj. En portfölj jag startat på Avanza med deras Mini-courtage. Detta är ett experiment jag har bestämt mig för att hålla mig till under hela 2015 och sedan utvärdera hur det gick.


Denna veckan så blev det ett inköp i Sveriges egna industrijätte Atlas Copco. Ett fantastiskt fint bolag som jag kommer fylla på så länge den fortsätter neråt och nu när den låg back nästan 10% från mitt GAV så kunde jag inte motstå att köpa några till.

Veckans köp sammanfattat
  • Atlas Copco: 3 aktier för 209,90 SEK/aktie --- YOC 2,85%
Totala summan för köpen (inkl courtage) blev 631,27 SEK och ger oss 18,00 SEK extra i årlig utdelning.

Inköpstillfällen för Atlas Copco


Fördelningen i veckoportföljen för tillfället


Utveckling för veckoportföljen



Utveckling mot jämförelseindex denna vecka

Denna veckan blev det en vinst mot index med nästan 1% vilken känns skitbra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar