söndag 29 november 2015

Veckans Veckoportföljsköp v.48

Då har ännu en vecka gått och jag fortsätter med experiment med veckovisa köp till vår Veckoportfölj. En portfölj jag startat på Avanza med deras Mini-courtage. Detta är ett experiment jag har bestämt mig för att hålla mig till under hela 2015 och sedan utvärdera hur det gick.

Denna veckan la jag om strategin lite och satsade nu på aktier med hög direktavkastning. Jag tänker nu försöka följa säsongsmönstret lite tydligare och försöka få lite mer pengar till våren. Även om jag framöver kommer öka i bolag som Telia Sonera och Ratos som jag kanske inte fullt ut tror på så är jag övertygad om att de kommer följa säsongsmönstret och att jag efter utdelning kommer kunna allokera om dessa placeringar ihop med utdelningen i något bättre.

Denna veckan blev det då köp i TeliaSonera som erbjuder en yield över 7%(!) vilket är smått otroligt. Även Swedbank erbjöd en fin yield på 6% som jag bara inte kunde motstå.

Veckornas köp sammanfattat
  • TeliaSonera: 10 aktier för 41,80:-/aktie --- YOC 7,17%
  • Swedbank: 3 aktier för 188,80:-/aktie --- YOC 6,01%
Totala summan för köpen (inkl courtage) blev 986,00 SEK och ger oss 64,05 SEK extra i årlig utdelning.

Inköpstillfällen för TeliaSonera


Inköpstillfällen för Swedbank



Fördelningen i veckoportföljen för tillfället



Utveckling mot jämförelseindex denna vecka

Alltid lika kul när man slår index med Veckoportföljen :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar