lördag 9 januari 2016

Veckans Veckoportföljsköp v.2

Då har ännu en vecka gått och jag fortsätter med experiment med veckovisa köp till vår Veckoportfölj. En portfölj jag startat på Avanza med deras Mini-courtage. Detta är ett experiment jag har bestämt mig för att hålla mig till under hela 2015 och sedan utvärdera hur det gick.

Denna veckan får man ju säga att jag var alldeles för snabb på köpknappen då jag köpte redan i måndags. Men vem skulle kunna förutse resten av veckans börsfall? Jag passade dock under resten av veckans fall att köpa på mig i vanliga portföljen så så mycket gjorde de inte.
Denna veckan fortsatte jag dock att köpa på mig på mig Swedbank aktier då den fortsatte falla några kronor. Jag gav mig även på verkstadsindustrin igen och köpte på mig ABB då de backat 11% från mitt GAV. Just nu är i princip alla innehav 5-15% back i veckoportföljen så känns som att det inte spelar någon roll vilken aktie jag köper utan varje köp är en förbättring från innan :)

Veckornas köp sammanfattat
  • Swedbank: 3 aktier för 182,20:-/aktie --- YOC 6,23%
  • ABB: 4 aktier för 148,30:-/aktie --- YOC 4,33%
Totala summan för köpen (inkl courtage) blev 1 142,00 SEK och ger oss 59,77 SEK extra i årlig utdelning.

Inköpstillfällen för Swedbank



Inköpstillfällen för ABB



Fördelningen i veckoportföljen för tillfället



Utveckling mot jämförelseindex denna vecka




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar