fredag 3 april 2015

Veckans Veckoportföljsköp v.14

Då har ännu en vecka gått och jag fortsätter med experiment med veckovisa köp till vår Veckoportfölj. En portfölj jag startat på Avanza med deras Mini-courtage. Detta är ett experiment jag har bestämt mig för att hålla mig till under hela 2015 och sedan utvärdera hur det gick.


Denna veckan blev det påfyllning i ett bolag och startposition i ett annat. Jag fick även utdelning in på kontot ifrån Swedbank (45,40:-) och NCC (6:-). Så det är fortfarande fem bolag kvar som ska ge lite utdelning in på Veckoportföljskontot och det ser jag fram emot!

Hennes & Mauritz
Jag skrev i ett tidigare inlägg att jag hade tänkt vänta något kvartal och försöka plocka upp H&M när de drabbats av dollarförstärkningen men Veckoportföljen ska ju vara till för att jag inte ska fokusera så mycket på kurser utan köpa det jag långsiktigt vill äga.
Jag har ju nu väntat HELA 2015 på att den ska bli billigare så nu tänkte jag "skit samma" och slog till.

Industrivärden
Ett klassisk investmentbolag med bolag som SkanskaSHBVolvo och SCA i portföljen. Jag äger även detta bolag i den vanliga portföljen och substansvärdet ligger vid köptillfället på 192:-/aktie. Detta är en aktie jag ihop med H&M skulle vilja ha större betydande positioner i.


Veckans köp sammanfattat
  • H&M: 1 aktie för 347,70 SEK/st --- YOC 2,80%
  • Industrivärden C: 2 aktier för 162,00 SEK/st --- YOC 3,85%
Totala summan för köpen (inkl courtage) blev 674 SEK och ger oss 22,25 SEK extra i årlig utdelning.

Fördelningen i veckoportföljen för tillfället


Utveckling för veckoportföljen


Utveckling mot jämförelseindex denna vecka


Kan ju nöjt konstatera att portföljen krossade jämförelseindexet denna veckan :D Jag har även bytt index att jämföra mot nu då jag tycker att SIX30RX är ett bättre index att jämföra mot än bara OMXS30.

-

Hittade för övrigt ett gömt påskägg när jag var på gymmet imorse och inuti fanns godis och en gåvocheck på en MyBoost! Som Ghünteranhängare borde ju detta vara både #sparadkrona OCH #vunnenkrona då jag tjänar 1:- på panten. Eller?

En kanonstart på påsken i alla fall och jag hoppas ni alla får en trevlig påsk med mycket ägg, godis och trevligt sällskap!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar