onsdag 28 september 2016

Dags för rapporter!

Under morgondagen så börjar rapporterna för mina bolag och först ut är H&M. Ska bli kul att se vad de kommer med då marknaden inte direkt är bullish till dem för tillfället. Nästa vecka blir också ganska lugn med bara Industrivärden som rapporterar av mina bolag. Veckan därpå har vi Castellum och veckan där efter så sätter det igång ordentligt. Då kommer det bara flyga in rapporter.

Oktober

19e

  • HiQ
  • SHB
20e
  • Atlas Copco
  • Axfood
  • Tele2
21e
  • SEB
  • Yara International
  • Investor
25e
  • Swedbank
  • Fortum
26e
  • Nordea
  • Beijer Alma
  • Kinnevik
  • Holmen
27e
  • ABB
28e
  • Novo Nordisk
  • Skanska

November

3e
  • Sampo
9e
  • ICA Gruppen

Som ni ser är det mycket rapporter som kommer komma in nu under hösten och det är bara roligt. Kul att få lite uppdatering och kolla av bolagen man har i olika portföljerna.

2 kommentarer:

  1. H&M ska bli verkligt spännande.Har ökat senaste tiden och hoppas att det blir en bra rapport. Förväntningarna om svagare försäljning i sommar har prisats in i aktiekursen och jag har svårt att se att de 10 procent den tappat sedan i somras verkligen motsvaras i substans.

    Känns lite som win-win, vid bra rapport blir jag glad av kursrusningen och vid svag rapport blir det kanske ett tillfälle att öka ytterligare på ännu bättre nivåer.

    SvaraRadera
  2. Jag skulle tro att årets nedgång i aktien är befogad med tanke på bolagets försäljnings och lönsamhetsproblem. Sen att den gått ända ner till under 250:- är kanske i hårdaste laget. SME Direkt förväntar sig en försäljningstillväxt någonstans runt 7% vilket är mindre än tidigare år. Jag har själv inte köpt något det senaste förutom till Veckoportföljen men ska bli spännande att se vad rapporten säger! :)

    SvaraRadera