fredag 13 februari 2015

Veckans Veckoportföljsköp!

Då har ännu en vecka gått och jag fortsätter med experiment med veckovisa köp till vår Veckoportfölj. En portfölj jag startat på Avanza med deras Mini-courtage. Detta är ett experiment jag har bestämt mig för att hålla mig till under hela 2015 och sedan utvärdera hur det gick.

Banksektorn känns glödhet och jag har under veckan försökt fiska upp Swedbank under 199:- men inte lyckats få napp tyvärr. Så idag fick jag bita i det sura äpplet och var tvungen att betala hela 204,10:-/aktie. Jag tror att banksektorn kommer gå fortsatt starkt så jag kommer fortsätta öka mina positioner i de svenska bankerna.

Veckans köp sammanfattat
  • Swedbank: 1 aktie för 204,10 SEK/st --- YOC 5,56%
  • Nordea: 2 aktier för 109,00 SEK/st --- YOC 5,27%
Totala summan för köpen blev 422,10 SEK och ger oss 22,85 SEK extra i årlig utdelning.

Fördelningen i veckoportföljen för tillfället


Utveckling för veckoportföljen


Jag kommer framöver hålla koll på Tele2 som ger en fin utdelning och som lovat utdelningshöjning om 10% de tre kommande åren. Tycker jag låter väldigt trevligt.

Jag håller även koll på Cloetta som jag vill få in som en liten joker i portföljen. De har för närvarande ingen utdelning men jag tror framtiden är ljus för detta godisbolag. För alla gillar godis eller hur?
Med deras köp av Nutrisal så kan även de som vill hålla sig lite nyttigare njuta av Cloettas lördagsgodis. Min förhoppning är att med framgång kommer utdelning! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar