måndag 3 november 2014

Framtida inlägg!

Vad vill jag skriva om framöver?

Var börjar man?

Ja vart börjar man om man är intresserad av att lära sig mer om aktier? Jag kommer försöka skriva lite om tips och bra ställen att börja på om man hittat ett intresse för aktier. Kommer även berätta vad som fick mig intresserad av aktier.

Vilken bank ska jag ha mina aktier i?

Här kommer jag ge min syn på de olika plattformerna för aktiehandel som finns, vilken jag har och varför jag valt just denna.

Vad betyder alla förkortningar?

Vad betyder egentligen P/E, ROE och VPA? Vilka av alla de här förkortningar är bra att kunna som aktienovis? Jag vill på så enkelt sätt som möjligt förklara dessa då jag själv inte har full koll på alla förkortningar.

Hur analyserar jag ett företag?

Det här är för mig den intressantaste punkten just för att detta är det jag kan allra MINST om och även det jag vill lära mig allra mest om. 

-

Jag kommer även skriva om mina nuvarande innehav och varför jag just valt att köpa dessa även fast jag inte vetat hur jag ska analyserat bolaget eller vetat om de varit köpvärda. Detta är nåt jag fått sota för då jag förlorat en del pengar på vissa dåliga investeringar men det kommer inlägg om dessa också.

Även om jag vet att jag troligtvis inte har några läsare ännu så får ni jättegärna skriva vad ni önskar att jag ska skriva om ifall det är så att någon kikar förbi min blogg.

Fred ut / Aktienovisen



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar