söndag 23 november 2014

Ny sida på bloggen!

Nu har jag, efter inspiration från Långsiktig investering , lagt till en ny sida på bloggen som jag valt att kalla Utdelningskollen. Här kan ni följa våran utveckling mot våra mål till en ordentlig passiv inkomst.

Jag kommer uppdatera diagrammen månadsvis allt eftersom utdelningarna rullar in. Det kommer inte ändra sig särskilt mycket nu i början men ju längre tiden går så kommer utdelningarna automatiskt öka.

Nu i november rullade det in hela 82 kr efter skatt på kontot när Kinder Morgan Inc hade utdelning och även 600 kr från NCC kom in.

Nu förstår jag att ni undrar vad jag ska göra med en sån ofantligt stor summa pengar och jag ska självklart återinvestera dem. De kommer återinvesteras ihop med de pengar som blir över från förra månadens lön (CSN-lån :P) och från tjejens lön.
Det blir inte mycket men jag anser att tiden inne i marknaden är viktigare än att försöka ligga utanför och försöka tajma marknaden.

Jag håller på att jobba med min bevakningslista men jag har problem med att kunna lägga upp den direkt ifrån mitt Office program så får väl skriva någon sunkig lista direkt här på sidan istället om jag inte löser det.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar