fredag 28 november 2014

Helgledighet

Efter två veckor med dubbla inlämningsuppgifter och tre tentor så är denna helgen helt pluggfri. Riktigt skönt måste jag säga så man kan fokusera på det viktiga i livet, AKTIER :) 

Jag har uppdaterat portföljen och slängt in mina nya innehav nu när jag flyttat runt lite pengar som legat i gamla dyra fonder.

Jag ska försöka analysera lite bolag till min bevakningslista som ska upp på sidan inom en snar framtid och jag har mycket annat jag vill gå igenom. Skatten på ISK tex. som sattes till rekordlåga 0,27%!!!!! En helt fantastisk nyhet för oss som sparar i ISK

Finanskvinnan har nått EN MILJON i kapital(läs och häpna över hennes fantastiska resa),Wal-Mart sparkar folk i Kina, Volvo har problem med kartellen och jag läste även igår att Coca-Cola ska börja sälja mjölk hör och häpna!?!? Den ska innehålla mer protein, mindre socker och i vissa fall vara smaksatt, men jag återkommer till detta när jag läst på lite mer.

Jag har även lite investeringsfunderingar som snurrar i huvudet. Börsen är dyr. All-time-high. Tycker många bolag är relativt högt värderade även om jag själv köpt in mig i flertalet bolag det senaste. Har funderingar om att låta mina innehav ligga nu och spara i madrassen för att försöka "tajma" marknaden när det väl dippar. Vi såg ju hur den dippade över 10% i oktober och återhämtade sig i princip lika snabbt. Detta tar jag som ett tecken på att börsklimatet för tillfället är väldigt skört.
Det räcker med att små problem ska uppstå i världen för att folk ska börja paniksälja och skapa dippar.

Jaja, nu ska jag samla mina tankar och skriva ett ordentligare inlägg i helgen.

Tills dess.

Fred ut

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar