lördag 6 juni 2015

Veckoportföljsköp v.23

Då har ännu en vecka gått och jag fortsätter med experiment med veckovisa köp till vår Veckoportfölj. En portfölj jag startat på Avanza med deras Mini-courtage. Detta är ett experiment jag har bestämt mig för att hålla mig till under hela 2015 och sedan utvärdera hur det gick.


Denna veckan som präglades av en nedgång på nästan 3%(SIXRX) så passade jag på att fylla på mitt innehav i Swedbank. Jag gillar banksektorn och när de flesta jag hör anser SEB vara mest köpvärd för tillfället så håller jag mig till Nordea, Swedbank och SHB. Jag känner att exponeringen jag får genom dessa tre banker räcker gott och väl.

Veckans köp sammanfattat
  • Swedbank: 4 aktier för 193,20 SEK/aktie --- YOC 5,87%
Totala summan för köpen (inkl courtage) blev 775 SEK och ger oss 45,40 SEK extra i årlig utdelning.

Inköpstillfällen för Swedbank


Fördelningen i veckoportföljen för tillfället


Utveckling för veckoportföljen


Utveckling mot jämförelseindex denna vecka

När börsen under fredagen dök så höll sig Veckoportföljen lite mer över isen än
jämförelseindexet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar