fredag 2 oktober 2015

Veckans Veckoportföljsköp v.40

Då har ännu en vecka gått och jag fortsätter med experiment med veckovisa köp till vår Veckoportfölj. En portfölj jag startat på Avanza med deras Mini-courtage. Detta är ett experiment jag har bestämt mig för att hålla mig till under hela 2015 och sedan utvärdera hur det gick.


Jag funderade ju som sagt under förra veckan att öka i Telia Sonera och det gjorde jag denna veckan! Den har ju som sagt kommit ner en bra bit och ligger nära 7% i direktavkastning så jag hade svårt att motstå att köp in en liten stek.

Veckornas köp sammanfattat
  • Telia Sonera: 23 aktier för 44,08 SEK/aktie --- YOC 6,80%
Totala summan för köpen (inkl courtage) blev 1013,84 SEK och ger oss 69,00 SEK extra i årlig utdelning.

Inköpstillfällen för Telia Sonera



Fördelningen i veckoportföljen för tillfället



Utveckling mot jämförelseindex denna vecka





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar