söndag 8 februari 2015

Veckans bästa blogginlägg!

Jag läser, vad jag tycker är, otroligt mycket om aktier och marknaden varje vecka. Jag följer säkert ett
20-30 tal bloggar och läser aktiespararnas månadstidning samt diverse böcker om marknaden.
Bloggarna i sig blir en ohyggligt stor informationsmängd att ta sig igenom och jag förstår ifall informationstörstande bloggläsare där ute kanske känner lite ångest över att inte hinna med att läsa alla fina inlägg varje vecka. Så jag har kommit på en lösning!

Nu hann jag inte med att lägga upp detta igår så det får bli lite mindre måndagsläsning för er som känner att ni har tid med detta :)

Cornucopia

Minskad bostadsbrist hos unga
Cornucopia går igenom hur det faktsikt står till på bostadsmarknaden och tar kål på myten om bostadsbrist för unga.

Gottodix - Molekylär ekonomi

Är värdeinvesteringar objektivt bäst?
Här går Gottodix igenom den populära investeringsformen värdeinvestering. Den överlägset populäraste investeringsstrategin ute i bloggosfären.

Näringslivsnörden

Näringslivsnörden går igenom vad preferensaktier faktiskt är. En bra artikel att läsa ifall man inte har full koll på hur man ska förhålla sig till dessa.

Flutetankar

Det snackas mycket om Greklands skulder och huruvida det kommer bli en grexit eller ej. Men hur står det egentligen till med Kinas framväxande ekonomi?

-

Sist vill jag flagga för den nya internettidningen som publicerats nu i veckan. Värdepappret ,som den heter, är den enda tidningen ute som helt fokuserar på värdeinvesteringar.  Du kan läsa första numret här. Fram till 15/2 får man dessutom 25% rabatt på prenumerationen så vad väntar du på? :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar