måndag 4 maj 2015

(förra)Veckans Veckoportföljsköp v.18

Då har ännu en vecka gått och jag fortsätter med experiment med veckovisa köp till vår Veckoportfölj. En portfölj jag startat på Avanza med deras Mini-courtage. Detta är ett experiment jag har bestämt mig för att hålla mig till under hela 2015 och sedan utvärdera hur det gick.


Denna veckan blev det bara köp i ett enda bolag. Detta bolag blev Industrivärden. Ett bolag det snackas mycket om nu och kanske inte de finaste sakerna det skrivs. Mycket händer i bolagsstyrningen och vi får väl se hur väl de blir med alla ändringar.

Veckans köp sammanfattat
  • Industrivärden: 3 aktier för 175,20 SEK/aktie --- YOC 3,56%
Totala summan för köpen (inkl courtage) blev 527 SEK och ger oss 18,75 SEK extra i årlig utdelning.

Fördelningen i veckoportföljen för tillfället



Utveckling för veckoportföljen


Utveckling mot jämförelseindex denna vecka


En dålig vecka förra veckan men Veckoportföljen höll sig över index och det känns bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar