lördag 16 maj 2015

Veckans Veckoportföljsköp v.20

Då har ännu en vecka gått och jag fortsätter med experiment med veckovisa köp till vår Veckoportfölj. En portfölj jag startat på Avanza med deras Mini-courtage. Detta är ett experiment jag har bestämt mig för att hålla mig till under hela 2015 och sedan utvärdera hur det gick.


Denna veckan blev det bara köp i ett enda bolag. Valet föll på Atlas Copco. Jag såg att den backat ungefär 13% från mitt GAV i portföljen och kände att det var dags att fylla på. Efter köpet så sänkte jag mitt GAV ifrån 260:- till 241,50:-.

Veckans köp sammanfattat
  • Atlas Copco: 3 aktier för 228,00 SEK/aktie --- YOC 4,72%
Totala summan för köpen (inkl courtage) blev 686,00 SEK och ger oss 18,00 SEK extra i årlig utdelning.

Inköpstillfällen för Atlas Copco



Fördelningen i veckoportföljen för tillfället


Utveckling för veckoportföljen


Utveckling mot jämförelseindex denna vecka


Upp nästan 2,5% denna veckan och slog index med nästan 1,5%. Det känns som en lyckad vecka! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar