lördag 5 september 2015

Ett välgörenhetens inlägg

Jag tror inte någon missat bilden på Alan Kurdi vid det här laget. En bloggkollega (Chansar mest) har också uppmärksammat detta och skrivit ett inlägg om det.

Av folket inom bloggosfären så gör jag ett antagande att de flesta är hyffsat välbärgade ,eller i alla fall har bra koll på sin ekonomi, då de kan ägna sig åt aktieinvesteringar. Jag kan därför tycka att vi alla bör dra vårat strå till stacken och skänka pengar när katastroferna hopar sig (ja jag vet att det är lite hycklande att bara skänka pengar när media uppmärksammar nån hemsk händelse men bättre att skänka pengar då och då än aldrig).

Om ni så har 50 kr över eller 100 000 kr över hjälper absolut det lilla ni bidrar med. Man sitter här i sin lilla bubbla och reflekterar säkert inte över hur bra man faktiskt har det. Livet kretsar kring dessa aktier och ens hårt arbete mot sitt slutmål om ekonomisk frihet. Man har säkert inte en tanke på att luta sig tillbaka och reflektera över övriga världen men jag kan tycka att man då och då bör göra detta. Detta är ett sådant tillfälle!

Här är ett enkelt sätt att hjälpa länk

Vill man inte skänka pengar så tar diverse röda korset second hands emot kläder i sina lokala affärer. Ett perfekt tillfälle att städa ur garderoben och samtidigt göra nytta! Så gör nytta, hjälp till!

#jag vill hjälpa

5 kommentarer:

  1. Tack för fint inlägg!

    SvaraRadera
  2. Många traders gick ihop via Twitter igår och skänkte en hel del. Vi skänkte också lite igår.

    Dock är det ett konstigt antagande att alla bloggare tjänar bra. Iaf flera som jag följer är studenter. (Misstänker att de skänker ändå, men ja...) ^^
    Men håller i princip med. Så gott som alla svenskar har det så pass bra att man kan skänka något.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag såg tex att börspodden skänte 10 000:- vilket är oerhört generöst!

      Jag antog inte att alla bloggare tjänar "bra" utan mitt antagande låg i att de som bloggar om finans troligtvis tjänar tillräckligt för att skänka en slant då de flesta lägger en stor del av sina pengar på aktier. Jag själv är student ihop med många andra men lyckas ändå spara mycket och lägga på aktier. Därför anser jag att jag är tillräckligt välbärgad för att kunna skänka några kronor till välgörenhet :)

      Radera
  3. Glad att läsa sådana här inlägg :)

    SvaraRadera
  4. Get all your favorite alcoholic drinks at Duty Free Depot!

    All the popular brand name drinks for unbelievable discounted price tags.

    SvaraRadera