lördag 27 februari 2016

Veckans Veckoportföljsköp v.8

Då har ännu en vecka gått och jag fortsätter med experiment med veckovisa köp till vår Veckoportfölj. En portfölj jag startat på Avanza med deras Mini-courtage. Detta är ett experiment jag har bestämt mig för att hålla mig till under hela 2015 och sedan utvärdera hur det gick.


Denna veckan har varit kaotisk. Massa massa jobb och har knappt ens haft tid att kolla börsen. Jag gjorde ett snabbt köp i början av veckan och sedan glömdes köp två helt enkelt av. Men i början av veckan köpte jag ännu en gång HiQ. It konsulten som jag skulle klassa som en av sveriges stabilaste höjer yielden på Veckoportföljen vilket är det jag är lite ute efter just nu. Egentligen skulle jag ju köpa Ratos, Tele2, Telia, Nordea eller Swedbank för att höja yielden så mycket som möjligt men de är så stora i portföljen redan så jag tvekar.
I början var ju den initiala tanken att i denna portföljen i princip inte tänka alls utan köpa mer på känn och vikta åt det håll jag anser vara bra just här och nu men de mentala spärrarna kickar in även här.

Veckornas köp sammanfattat
  • HiQ: 10 aktier för 49,90:-/aktie --- YOC 5,81%
Totala summan för köpen (inkl courtage) blev 500,00 SEK och ger oss 29,00 SEK extra i årlig utdelning.

Inköpstillfällen för HiQ



Fördelningen i veckoportföljen för tillfället


Utveckling mot jämförelseindex denna vecka



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar