onsdag 30 december 2015

Veckans Veckoportföljsköp v.53/1

Då har ännu en vecka gått och jag fortsätter med experiment med veckovisa köp till vår Veckoportfölj. En portfölj jag startat på Avanza med deras Mini-courtage. Detta är ett experiment jag har bestämt mig för att hålla mig till under hela 2015 och sedan utvärdera hur det gick.

Sista veckan för året så slog jag till på en bank och ett investmentbolag. Med Swedbank på en nivå med en yield om 6% så är det svårt att motstå. Jag tror bankerna kommer hålla sig på ungefär samma nivå som nu fram till utdelningsdatum. Efter det så tror jag inte de har så mycket mer att komma med kursmässigt. Industrivärden är ju ett oerhört "tråkigt" val men det är en stabil aktie som alltid delar ut fina pengar år efter år. Jag hade velat få in Investor men tycker den är alldeles för dyr för att köpa just nu.

Veckornas köp sammanfattat
  • Swedbank: 3 aktier för 187,10:-/aktie --- YOC 6,06%
  • Industrivärden: 5 aktier för 145,10:-/aktie --- YOC 4,30%
Totala summan för köpen (inkl courtage) blev 998,00 SEK och ger oss 52,80 SEK extra i årlig utdelning.

Inköpstillfällen för Swedbank



Inköpstillfällen för Industrivärden



Fördelningen i veckoportföljen för tillfället



Utveckling mot jämförelseindex denna vecka




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar