måndag 8 december 2014

Ökat i BBL & Bonheur

Ökade idag på i både Bonheur(BON) och BHP Billiton Plc(BBL) till kurserna 69 NOK respektive 46 USD.

Jag håller på att skriva ner mina analyser kring bolagen och tycker det finns potential i båda dessa case även om Bonheur känns lite osäker just pga de sjunkande oljepriserna.

Billiton som är ett av världens största (om inte det största!?) gruvbolag som jag fortfarande tycker är rimligt värderat. Jag går ifrån mina investeringskriterier en aning kring dessa bolag men som den våghalsen jag är så gör jag en chansning här ;)

Jag kommer som sagt lägga upp varför jag tycker det finns potential här och varför dessa passar till våran utdelningsmaskin så fort jag får lite mer tid över.

Vad tror övriga bloggosfären om dessa inköp? Skiter jag i det blå skåpet här eller kommer jag om några år stolt kunna visa upp vad min fingertoppskänsla (läs tur) kan göra för min portfölj? :)

1 kommentar:

  1. BBl is so popular these days among many of the DGI bloggers. I feel that too many jumped in to strong and too fast into BBL and energy such as COP, BP, TOT, CVX, XOM, etc. I am still on the sidelines with those energy names and will wait before I buy in. I know the yield is very, very attractive but I feel prices are still going much lower.

    SvaraRadera