lördag 14 november 2015

Veckans Veckoportföljsköp v.46

Då har ännu en vecka gått och jag fortsätter med experiment med veckovisa köp till vår Veckoportfölj. En portfölj jag startat på Avanza med deras Mini-courtage. Detta är ett experiment jag har bestämt mig för att hålla mig till under hela 2015 och sedan utvärdera hur det gick.


Även denna veckan kom det in lite utdelning som jag valde att direkt återinvestera. Utdelningen från AT&T på ca 200:- valde jag att återinvestera inom samma sektor. Valet föll på TeliaSonera. En direktavkastning över 7% och med ett mindset att vara "greedy when others are fearful" ihop med att jag tror att Muddy Waters lilla utspel varit en liten skrämseltaktik så de kunde få in sin blankning, som gör att jag tar in lite aktier i Telia.

Den andra aktien jag valde att öka i är en av mina favoritaktier Castellum. Den börjar åter igen närma sig 120:- och där tycker jag den är köpvärd iaf för Veckoportföljen. Denna fina utdelningsmaskin tvekar jag aldrig på att köpa och kommer den ner mot 100:- så kommer jag gå in med ett större köp.

Veckornas köp sammanfattat
  • TeliaSonera: 10 st aktier för 42,00:-/st --- YOC 7,14%
  • Castellum: 6 st aktier för 122,60:-/st --- YOC 3,87%
Totala summan för köpen (inkl courtage) blev 1 159,00 SEK och ger oss 58,50 SEK extra i årlig utdelning.

Inköpstillfällen för Castellum


Inköpstillfällen för TeliaSonera



Fördelningen i veckoportföljen för tillfället



Utveckling mot jämförelseindex denna vecka



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar