söndag 22 maj 2016

Veckans veckoportföljsköp v.20

Då har ännu en vecka gått och jag fortsätter med experiment med veckovisa köp till vår Veckoportfölj. En portfölj jag startat på Avanza med deras Mini-courtage. Detta är ett experiment jag har bestämt mig för att hålla mig till under hela 2016 och sedan utvärdera hur det gick.


Kinnevik stannade under veckan på nån ynka procent minus och jag passade på att fortsätta köpa på mig inför stundande utdelning. I kommande vecka så har både Kinnevik och Tele2 x-dag. Vi får väl se om nästa veckas köp blir i någon av de två :)

Veckans köp sammanfattat
  • Kinnevik: 3 aktier för 225,70:-/aktie --- YOC 3,48 %
Totala summan för köpen (inkl courtage) blev 679,00 SEK och ger oss 23,25 (77,25) SEK extra i årlig utdelning och förväntad utdelning för rullande 12 månaders ligger nu på 2 575:- ifrån veckoportföljens innehav.

Inköpstillfällen för Kinnevik

Köpen har med tiden blivit bättre som man kan se. Riktigt dåligt köp nära
toppen men där kommer inga mer köp göras!

Fördelningen i veckoportföljen för tillfället

Kinnevik står nu för ca 5% av portföljen

Utveckling mot jämförelseindex denna vecka



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar