söndag 29 maj 2016

Veckans veckoportföljsköp v.21

Då har ännu en vecka gått och jag fortsätter med experiment med veckovisa köp till vår Veckoportfölj. En portfölj jag startat på Avanza med deras Mini-courtage. Detta är ett experiment jag har bestämt mig för att hålla mig till under hela 2016 och sedan utvärdera hur det gick.


Efter att stort fokus de senaste veckorna varit att på att öka i de bolag som ännu inte delat ut så gjorde jag nu ett undantag och köpte ett par aktier i ett bolag som gått ner över 100:- sen toppen i våras förra året. H&M. Efter att ha rasat ner till runt 250:- så är den väldigt attraktiv måste jag säga. Jag kände att den var så attraktiv att förra veckan även bjöd på ett köp om 20 st aktier i den vanliga portföljen :)

Veckans köp sammanfattat
  • H&M: 2 aktier för 254,50:-/aktie --- YOC 3,83 %
Totala summan för köpen (inkl courtage) blev 510,00 SEK och ger oss 19,50 SEK extra i årlig utdelning och förväntad utdelning för rullande 12 månaders ligger nu på 2 595:- ifrån veckoportföljens innehav.

Inköpstillfällen för Hennes & Mauritz

Man kan se hur jag gått från riktigt dåliga köp till bättre och bättre. En tydligt
fallande köptrend :)
Fördelningen i veckoportföljen för tillfället

H&M står för tillfället för ca 9% av Veckoportföljen
Utveckling mot jämförelseindex denna vecka

Portföljen gick upp en del i veckan men landade strax efter index



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar