tisdag 27 januari 2015

Inköp AT&T

Yes jag ökade äntligen på mitt innehav i AT&T. Har väntat länge innan jag gjorde slag i saken men igår så ökade jag på (om än försiktigt) med 30 aktier till priset av $32.95.

Kul för mig var att kunna läsa på kvällen att även petrusko köpt AT&T igår samtidigt som Gottodix kommenterade mitt köp och ansåg det var en bra investering. Två erkänt mycket duktig placerare, så det gör att jag känner mig ännu lite tryggare i min investering :)

Vilka är då AT&T?

AT&T (American Telephone & Telegraph) är ett amerikanskt telekombolag som för närvarande rankas som det tredje största på den amerikanska marknaden. AT&T tillhandalhåller telefoni, video-, data- och internettjänster till företag, myndigheter och privatpersoner.

Så vitt jag vet så vänder sig AT&T i Sverige bara till företagskunder. 

AT&T är en så kallad "Dividend Aristocrat" vilket innebär att man höjt sin utdelning i mer än 25 år i rad. Så gör man också inför detta året och årets utdelning blev $1,87 vilket i SEK i nuvarande stund är 15,34 kr. 

Med detta köp ökar jag min utdelning med 460 kr och totala utdelningen från AT&T blir årsvis 920 kr.

"Bigger than T-Mobile, faster than Verizon and more reliable than everybody"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar