fredag 16 januari 2015

Veckans veckoportföljsköp

Denna veckans köp till veckoportföljen blev bara ett enda bolag, Nordea. Jag satt och funderade på ifall jag skulle dela upp och även köpa några TeliaSonera men känner att det finns mer uppsida i Nordea än i TeliaSonera.

Alltså blev veckans inköp:

  • Nordea: 5 aktier till priset 87,40 SEK --- YOC 4,80%
Detta ökar min utdelning i veckoportföljen men 21 SEK.

Denna veckan utgick jag ifrån mina köptak för mina nuvarande innehav och tittade vilka som var mest köpvärda. De mest köpvärda var då Nordea (9% över köptak) och TeliaSonera (7% över köptak).

Övriga bolag är annars ända upp till 32% övervärderade när jag jämför mot mina köptak.

Fördelningen för veckoportföljen ser då ut enligt nedan


Utveckling sedan start 2015-01-02




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar