tisdag 29 november 2016

Nyligen gjorda affärer!

Jag har under veckan gjort två affärer då det kliade lite i fingrarna. Abstinensen blev så påtaglig att jag var tvungen!

Det blev 20 st aktier i investmentbolaget Investor och 10 st aktier i konsumentbolaget Unilever. Jag velade länge om jag skulle lägga in en order på Unilever eller inte då dollarn är dyr men på en kurs under 40 USD så tycker jag den är köpvärd så gjorde ett mindre symboliskt köp.

Köpet i Investor grundar sig i att jag vill att investmentbolagen ska stå för mer än bara 5 procent som både Investor och Industrivärden står för nu. Dessutom var substansrabatten nära 30 procent nu i bolaget så då passade jag på.

Totala innehaven i bolagen är följande:

  • Unilever - 40 aktier
  • Investor - 72 aktier
Dessa tillsammans inbringar 1 123:- i årlig utdelning. Jag kommer förhoppningsvis köpa lite fler framöver för att vikta upp innehaven.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar