fredag 25 november 2016

Veckans Veckoportföljsköp v.47

Då har ännu en vecka gått och jag fortsätter med experiment med veckovisa köp till vår Veckoportfölj. En portfölj jag startat på Avanza med deras Mini-courtage. Detta är ett experiment jag har bestämt mig för att hålla mig till under hela 2016 och sedan utvärdera hur det gick.


När fastighetssektorn börjar skaka så passar jag på att köpa på mig bolag inom sektorn. Jag  köpte för någon vecka sedan Castellum och förra veckan startade jag en position i Hemfosa. Även denna vecka föll veckoköpet på Hemfosa. Jag gillar bolaget och tycker det är kul med kvartalsutdelningen.

Vi har under veckan kunnat läsa att bolaget har investerat i tre skolfastigheter för Internationella Engelska Skolan. En investering som uppgår till 450 miljoner där de med IES tecknar långa hyresavtal som uppgår till ca 33 miljoner.

Veckans köp sammanfattat
  • Hemfosa: 8 st aktier för 82,50:-/aktie --- YOC 5,09%
Totala summan för köpen (inkl. courtage) blev 662,00 SEK och ger oss 33,60 SEK extra i årlig utdelning och förväntad utdelning för rullande 12 månaders ligger nu på 3 313,65:- ifrån veckoportföljens innehav.

Inköpstillfällen för Hemfosa Fastigheter


Fördelningen i veckoportföljen för tillfället


Utveckling sedan start


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar