lördag 5 november 2016

Veckans Veckoportföljsköp v.44

Då har ännu en vecka gått och jag fortsätter med experiment med veckovisa köp till vår Veckoportfölj. En portfölj jag startat på Avanza med deras Mini-courtage. Detta är ett experiment jag har bestämt mig för att hålla mig till under hela 2016 och sedan utvärdera hur det gick.


Ännu en fantastisk vecka har gått till ända. En vecka som präglats av oro för kommande presidentvalet vilket fått börserna att vackla lite. Jag passade på att köpa lite extra till Veckoportföljen då det kom in lite utdelningar i veckan samt att jag sålde mina teckningsrätter för Tele2. Utdelningen från Atlas Copco och AT&T samt pengarna från försäljningen av Tele2 blev 968:- vilket blev ett eget litet köp till Veckoportföljen.

Veckans vanliga veckoköp blev Castellum. Ett av mina favoritbolag med sund syn på deras investeringar och en utdelningshöjare av rang. När den kommer ner runt 120:- tycker jag den är köpvärd (iaf till Veckoportföljen). 

Extraköpet blev en ökning i SEB för att öka min yield över lag i portföljen. Tror fortfarande bankerna kan stå för en uppvärderingen då kvartalsrapporterna visat att de inte tagit så stor skada av de negativa räntorna som man initialt trott.

Veckans köp sammanfattat
  • Castellum: 5 st aktier för 120,90:-/st --- YOC 4,05%
  • SEB A: 10 aktier för 89,10:-/st --- YOC 5,89%
Totala summan för köpen (inkl. courtage) blev 1500,00 SEK och ger oss 77,00 SEK extra i årlig utdelning och förväntad utdelning för rullande 12 månaders ligger nu på 3 197,70:- ifrån veckoportföljens innehav.

Inköpstillfällen för Castellum


Inköpstillfällen SEB A



Fördelningen i veckoportföljen för tillfället


Utveckling sedan start


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar