fredag 3 juli 2015

Veckans Veckoportföljsköp v.27

Då har ännu en vecka gått och jag fortsätter med experiment med veckovisa köp till vår Veckoportfölj. En portfölj jag startat på Avanza med deras Mini-courtage. Detta är ett experiment jag har bestämt mig för att hålla mig till under hela 2015 och sedan utvärdera hur det gick.


Det har varit en volatil vecka på börsen. Mest på grund av Greklandsoron och jag gjorde vårat veckoinköp redan i måndags och valet föll denna veckan på allas favorit Hennes & Mauritz. De har fått ta lite stryk pga den starkare dollarn och backat en del och kände att det var ett bra tillfälle att öka på med denna till Veckoportföljen. Till den vanliga portföljen vill jag gärna att H&M kommer ner mot 300:-/aktie innan jag tycker den är rimligt värderad.

Veckans köp sammanfattat
  • Hennes & Mauritz: 3 aktier för 325,30 SEK/aktie --- YOC 2,99%
Totala summan för köpen (inkl courtage) blev 978,00 SEK och ger oss 29,25 SEK extra i årlig utdelning.

Inköpstillfällen för Hennes & Mauritz


Fördelningen i veckoportföljen för tillfället


Utveckling för veckoportföljen




Utveckling mot jämförelseindex denna vecka


Under denna volatila veckan så landade ändå veckoportföljen nästan en
procent över index vilket känns bra :)


2 kommentarer:

  1. En undran...hur får du in diagrammen från Avanza här på bloggen? Och de andra, var skapar du dem, vilket program alltså, om man får fråga? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är ju helt katastrof på datagrejer så jag bara printscreenar och beskär bilden senare i paint :)

      Radera