söndag 26 juli 2015

Veckans Veckoportföljsköp v.30

Då har ännu en vecka gått och jag fortsätter med experiment med veckovisa köp till vår Veckoportfölj. En portfölj jag startat på Avanza med deras Mini-courtage. Detta är ett experiment jag har bestämt mig för att hålla mig till under hela 2015 och sedan utvärdera hur det gick.


Jag valde denna veckan mellan de båda bolagen ABB och Tele2 som båda backat under den sista tiden. Tele2 speciellt backade under förra veckan men mitt val föll ändå på ABB. ABB tar stryk av en starkare dollar men jag tror att de är rätt ute med effektivisering av sina robotar och kommer vara ett bra bolag framöver. 

Veckans köp sammanfattat
  • ABB: 6 aktier för 176,30 SEK/aktie --- YOC 3,64%
Totala summan för köpen (inkl courtage) blev 1061,00 SEK och ger oss 38,00 SEK extra i årlig utdelning.

Inköpstillfällen för ABB



Fördelningen i veckoportföljen för tillfället

ABB står nu för ca 10% av veckoportföljen

Utveckling mot jämförelseindex denna vecka

Att både ABB och Tele2 backade under förra veckan gjorde att det drog ner
prestationen för Veckoportföljen och hamnade under index denna veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar