söndag 12 juli 2015

Veckans Veckoportföljsköp v.28

Då har ännu en vecka gått och jag fortsätter med experiment med veckovisa köp till vår Veckoportfölj. En portfölj jag startat på Avanza med deras Mini-courtage. Detta är ett experiment jag har bestämt mig för att hålla mig till under hela 2015 och sedan utvärdera hur det gick.


Denna veckan blev ytterligare ett köp i vår svenska stolthet H&M. Ett bolag jag vill ha som bas då det verkar som allt de gör är det rätta. 

Veckans köp sammanfattat
  • Hennes & Mauritz: 3 aktier för 318,50 SEK/aktie --- YOC 3,06%
Totala summan för köpen (inkl courtage) blev 955,50 SEK och ger oss 29,25 SEK extra i årlig utdelning.

Inköpstillfällen för Hennes & Mauritz



Fördelningen i veckoportföljen för tillfället


Utveckling för veckoportföljen



Utveckling mot jämförelseindex denna vecka

Veckoportföljen följde inte med uppgången i fredags alls och blev därmed
storslagen av indexet tyvärr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar